Date de contact:
Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului, nr. 14-16, camerele 5 și 6 - parter
Telefon/Fax: 0244/586.100, 0244.511.400, int. 236
Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Şef serviciu: Anca Manu
Beneficiari: persoane încadrate într-un grad de handicap conform certificatului eliberat de Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Prahova şi Comisia pentru Protecţia Copilului Prahova
Atribuţii:
· gestionează drepturile şi facilităţile acordate persoanelor cu handicap, potrivit prevederilor legale în vigoare şi protocoalelor în vigoare încheiate între D.G.A.S.P.C. Prahova şi alte instituţii (Administraţia Finanţelor Publice, Poşta Română, bănci, primării locale);
· colaborează cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor cu handicap la aceste drepturi;
· asigură acordarea drepturilor ce se cuvin persoanelor cu handicap, potrivit prevederilor legale:
o buget complementar pentru copiii cu handicap;
o alocaţia lunară de hrană pentru copiii bolnavi de HIV / SIDA;
o drepturi băneşti pentru persoanele adulte cu handicap (indemnizaţie şi buget complementar);
o indemnizaţie însoţitor persoane cu handicap vizual;
o eliberare legitimaţii transport în comun de suprafaţă şi bilete călătorie C.F.R.;
· asigură transferul dosarelor persoanelor cu handicap dintr-un judeţ în altul, ca urmare a schimbării domiciliului (reşedinţei);
· asigură îndosarierea şi arhivarea documentelor depuse de persoanele cu handicap (certificate de încadrare în grad de handicap, certificate de deces, copii acte de identitate etc.);
· întocmeşte documentele primare (borderouri, mandate) care stau la baza plăţii drepturilor băneşti pentru persoanele cu handicap;
· asigură centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor (evidenţe şi statistici lunare, trimestriale, anuale, reţineri, fluturaşi, viramente bancare, eliberare decizii, operare plăţi în conturi personale);
· asigură sistarea / suspendarea drepturilor la prestaţii sociale în urma decesului persoanei cu handicap / cererii persoanei cu handicap, internării în centre rezidenţial, internării în penitenciar, expirării actelor de identitate;
· asigură corespondenţa cu alte persoane / instituţii (răspunsuri la sesizări, înştiinţări de plată, reţineri în urma hotărârilor judecătoreşti etc.);
· asigură întocmirea documentaţiei necesare eliberării rovinietelor pentru persoanele adulte cu handicap, deţinătoare de autoturisme adaptate handicapului, precum şi persoanelor care le au în îngrijire şi care beneficiază de scutire la plata tarifului de utilizare a reţelelor de drumuri naţionale;
· respectă dispoziţiile speciale vizând confidenţialitatea şi transmiterea informaţiilor cu caracter personal;
· respectă codul deontologic profesional;
· îndeplineşte, în limita competenţei şi în condiţiile legii, orice alte sarcini repartizate de conducerea instituţiei.