Date de contact:
Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16 ,camerele 214 și 215 – etajul 2
Telefon/Fax: 0244/586.100, 0244.511.400, int. 234
Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Şef birou: Raluca Simionescu
Beneficiari:
· copiii beneficiari ai unor măsuri de protecţie specială, al căror plan individualizat de protecţie are ca finalitate “adopţia internă”;
· părinţii, precum şi membrii familiei extinse a copiilor pentru care soluţia planului individualizat de protecţie este reprezentată de adopţie;
· persoanele/familiile care solicită informaţii privind procedura adopţiei interne;
· persoanele/familiile care solicită evaluarea în vederea eliberării atestatului de persoană/familie aptă să adopte;
· persoanele/familiile atestate ca fiind apte să adopte;
· copiii aflaţi în perioada de încredinţare în vederea adopţiei la persoane/familii atestate ca fiind apte să adopte, precum şi respectivele persoane/familii;
· copiii şi persoanele/familiile aflate în perioada de monitorizare post-adopţie;
· copiii, precum şi persoanele/familiile care solicită sprijin şi consiliere după perioada de monitorizare post-adopţie.
Atribuţii:
· oferirea de informaţii şi asigurarea sprijinului necesar pentru părinţii copiilor pentru care finalitatea planului individualizat de protecţie este adopţia internă, precum şi pentru familia extinsă;
· asigurarea consilierii părinţilor cu privire la efectele juridice ce decurg ca urmare a exprimării consimţământului la adopţia copilului;
· întocmirea documentaţiei necesare sesizării instanţei judecătoreşti de la domiciliul copilului, în scopul deschiderii procedurii adopţiei interne, dacă planul individualizat de protecţie are ca finalitate adopţia internă;
· oferirea persoanelor/familiilor care îşi exprimă intenţia de a adopta informaţii complete despre procedura de atestare, pregătire, precum şi despre serviciile de sprijin existente;
· asigurarea evaluarii persoanelor/familiilor care doresc să adopte, ţinând cont de interesul superior al copilului;
· întocmirea documentaţiei necesare eliberării atestatelor familiilor/persoanelor apte să adopte, încredinţării în vederea adopţiei, precum şi încuviinţării adopţiilor interne;
· asigurarea determinării compatibilităţii copil-familie potenţial adoptatoare, pe baza nevoilor copilului, dorinţelor şi opiniilor exprimate de acesta;
· asigurarea urmăririi şi monitorizarii evoluţiei copilului şi a relaţiilor dintre acesta şi părinţii adoptivi, pe întreaga perioadă prevăzută de lege;
· oferirea de consiliere şi sprijin prin constituirea unor grupuri suport destinate familiilor adoptive;
· comunicarea către Oficiul Român pentru Adopţii a sentinţelor civile de încuviinţare a deschiderii procedurii adopţiei interne, încredinţare în vederea adopţiei, încuviinţare a adopţiei interne, precum şi atestatele de familii/persoane apte să adopte;
· solicitarea transmiterii de către Oficiul Român pentru Adopţii a listei centralizate la nivel naţional a persoanelor sau familiilor adoptatoare atestate şi înscrise în Registrul Naţional pentru Adopţii în scopul iniţierii unui proces de potrivire cu copiii adoptabili, din evidenţa D.G.A.S.P.C. Prahova;
· contribuţia la mediatizarea legislaţiei referitoare la drepturile copilului în scopul conştientizării responsabilităţii persoanelor fizice şi juridice faţă de aceştia;
· asigurarea respectării şi garantării drepturilor copilului, conform legislaţiei în vigoare;
· respectarea dispoziţiilor speciale vizând confidenţialitatea şi transmiterea informaţiilor cu caracter personal.