• Prima pagină
  • COVID-19
    • Informare privind prelungirea valabilitatii certificatelor de incadrare intr-un grad de handicap
    • Informarea cu privire la suspendarea audiențelor
    • Informare cu privire la desfășurarea programului de lucru cu publicul
    • Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții
    • Măsuri de sprijin
    • Măsuri de prevenire împotriva infectării cu virusul COVID-19
  • Despre noi
    • Informații generale
    • Conducere
    • Organigramă
      • D.G.A.S.P.C.
      • Unități de Protecție pentru Persoane Adulte cu Handicap
      • Unități de Protecție pentru Copii
    • Regulamentul de Organizare și funcționare
      • D.G.A.S.P.C.
      • Unități de Protecție pentru Persoane Adulte cu Handicap
      • Unități de Protecție pentru Copii
    • Regulament intern
    • Acord colectiv de muncă
    • Contract colectiv de muncă
    • Acreditare
      • Servicii /birouri /compartimente cu atribuţii în domeniul protecţiei copilului şi persoanelor adulte
      • Unităţi de protecţie socială aflate în structura instituţiei
        • Unităţi de protecţie pentru copii
        • Unităţi de protecţie pentru persoane adulte cu handicap
    • Strategii
      • Planul operațional de acțiune în domeniul protecției drepturilor presoanelor adulte cu dizabilități și a persoanelor vârstnice în perioada 2021-2027
      • Planul operațional de acțiune în domeniul protecției copilului în perioada 2021-2027
      • Strategia anuală de achiziții publice
      • Programul anual de achiziții publice
      • Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale din județul Prahova în perioada 2021-2027
    • Coduri deontologice
      • Principii și norme de conduită funcționari publici
      • Principii și norme de conduită personal contractual
      • Rapoarte privind implementarea principiilor și standardelor de conduită
      • Dispoziție privind modificarea componenței comisiei paritare
    • Surse financiare
      • Bilanţ contabil
      • Buget
      • Costurile serviciilor sociale
        • Unitati de protectie sociala aflate in structura institutiei
          • Unitati de protectie pentru copii
          • Unitati de protectie pentru persoane adulte cu handicap
      • Contul de execuție
      • Contul de rezultat patrimonial
      • Lista de investiții
      • Regulamente de acordare a voucherelor de vacanță
    • Declaratii de avere si interese
      • Declaratii de avere
      • Declaratii de interese
    • Funcții si drepturi salariale
    • Comisia paritară
    • Strategia Națională Anticorupție 2021 - 2025
      • Dispozitie aprobare Plan Integritate 2021-2025
      • Plan Integritate 2021-2025
  • Proiecte
    • Proiectul „Înființarea Complexului de Locuințe Protejate Călinești, jud. Prahova: Ansamblu de două locuințe protejate + 1 centru de zi
    • Proiectul Reabilitare, modernizare, dezvoltare şi dotare cu echipamente specifice nevoilor beneficiarilor de servicii din C.I.T.O.P.A.H. Tătărăi, judeţul Prahova
    • Proiecte DGASPC Prahova
    • Proiect: ”VENUS - Împreună pentru o viață în siguranță”
      • Despre proiect
      • Selecție grup țintă
    • Proiectul “Sinergii pentru viitor - copii în situație de risc Educând prezentul, construim viitorul!"
      • Informații generale privind proiectul
      • Implementarea proiectului
      • Sustenabilitatea proiectului
    • Proiectul „Înființarea Complexului de Locuințe Protejate Călinești, jud. Prahova: Ansamblu de trei locuințe protejate + 1 centru de zi
    • Proiectul „Trei: Interacțiune, Integrare, Independență! – proiect A”
    • Proiectul „Trei: Interacțiune, Integrare, Independență! – proiect B”
    • Proiectul ”Prevenirea separării copilului de familia naturală”
    • Restructurarea / Închiderea Centrului de Plasament din cadrul Complexului de Servicii Comunitare Sinaia și înființarea de case de tip familial și centre de zi pentru copii
    • Închiderea Centrului de Plasament din cadrul CSC Sf. Andrei Ploiești prin înființarea a două case de tip familial și a unui centru de zi pentru copii în comuna Boldești Scăeni
    • Închiderea Centrului de Plasament din cadrul CSC Sf. Andrei Ploiești prin înființarea a două case de tip familial și a unui centru de zi pentru copii în comuna Rîfov
  • Evenimente
  • Parteneriate
  • Contact
  • Program audiente
  • Program funcţionare
+
A
--

Informații Utile

  • Formulare/Note de acte
  • Date statistice
  • Raport de activitate anual
  • Raport privind accesul la informațiile de interes public
  • Comunicate/Anunțuri
  • Anunțuri achiziții
  • Legislaţie
    • Legislaţie în domeniul protecţiei copilului
    • Legislaţie în domeniul protecţiei adultului
    • Legislaţie generală în asistenţa socială
  • Link-uri utile
  • Informatii de interes public
    • Lista documentelor de interes public
    • Lista documentelor produse sau gestionate
    • Modalități de contestare
  • Oportunităţi de angajare
    • Anunțuri concurs
    • Rezultate concursuri
    • Selecție personal din cadrul CRRNPAH Călinești pentru locuințele protejate și centrele de zi din comuna Florești
    • Examene de promovare
    • Rezultate examene de promovare
    • Arhivă
  • Întrebări, sugestii, reclamaţii
  • Protectia datelor cu caracter personal
  • Cardul european pentru dizabilitate
  • Procedura de acordare a subventiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati

Site accesibil persoanelor cu dizabilităţi

  • Contact
  • Program functionare
  • Program audienţe
  • Încadrare adult în grad de handicap
  • Încadrare copil în grad de handicap
  • Admitere persoană adultă cu handicap într-un centru rezidenţial
  • Instituire măsură de plasament familial
  • Atestare ca persoană/familie adoptatoare

Instituire măsură de plasament familial

audio logo copilprahova.ro

 

În situaţia în care o persoană/familie, care poate fi sau nu rudă până la gradul IV cu copilul, aduce la cunoştinţa D.G.A.S.P.C. Prahova/personalului din cadrul Serviciului Management de Caz pentru Copii dificultatea în care se află un copil lipsit de ocrotirea părintelui/părinţilor, solicitând în acelaşi timp plasamentul familial al acestuia, va beneficia de consiliere.

Ulterior, cererea va fi înregistrată la sediul D.G.A.S.P.C. şi vizată de către conducerea acesteia. Şeful biroului va repartiza spre soluţionare cererea respectivă unui  asistent social din cadrul acestuia. Asistentul social care se ocupa de soluţionarea cazului va solicita, în scris, în termen cât mai scurt, primăriei de la domiciliul solicitantului întocmirea, implementarea şi monitorizarea  unui plan de servicii cu scopul prevenirii separării copilului de familia naturală/lărgită sau de persoana/familia pentru care copilul a dezvoltat atașament.

În situaţia în care responsabilul de caz prevenire din cadrul SPAS/persoana cu atribuţii de asistenţă socială constată că se impune necesitatea stabilirii unei măsuri de protecţie specială, referirea cazului va fi însoţită de un raport privind modul de implementare al planului de servicii.

În acest caz, persoanei/familiei care doreşte să ia copilul în plasament i se vor comunica actele necesare instituirii măsurii de plasament familial, după cum urmează:

Pentru familia extinsă/substitutivă:

  1. ACT DE IDENTITATE - copie
  2. CERTIFICAT DE DECES - copie
  3. CERTIFICAT DE CĂSĂTORIE - copie
  4. SENTINŢĂ CIVILĂ DIVORŢ - copie
  5. ADEVERINŢĂ VENIT sau CUPON PENSIE sau CUPON AJUTOR SOCIAL sau DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE PRIVIND VENITUL sau ADEVERINȚĂ PRIMĂRIE AJUTOR SOCIAL
  6. ADEVERINŢE MEDICALE pentru toate persoanele care locuiesc sau vor locui cu minorul
  7. ACT PROPRIETATE PENTRU LOCUINŢĂ (copie) sau ADEVERINŢĂ PRIMĂRIE CĂ FIGUREAZĂ ÎN CADASTRU, CĂ ARE UN IMOBIL COMPUS DIN __ CAMERE; DECLARAŢIE PROPRIETAR
  8. AVIZ PSIHOLOGIC (psiholog autorizat colegiul psihologilor)
  9. CERTIFICAT DE CAZIER JUDICIAR AL SOLICITANTULUI ȘI AL PERSOANELOR CU CARE ACESTA LOCUIEȘTE
  10. ANCHETĂ SOCIALĂ PRIMĂRIE
  11. Scurtă prezentare a persoanelor cu care locuiește solicitantul în care se menționează numele, prenumele și data nașterii acestora (gradul de rudenie cu solicitantul)
  12. DECLARAȚIE CU PRIVIRE LA MORALITATEA FAMILIEI (VECINI, COLEGI DE SERVICIU)
  13. CERERE PLASAMENT FAMILIAL
  14. DECLARAȚIE pe propria răspundere cu privire la faptul că nu se află în una dintre situațiile prevăzute la art.2, alin. 4 din Ordinul 1733/2015 (se va completa la sediul DGASPC Prahova)
  15. Acte studii

Pentru familia naturală:

  1. ACT DE IDENTITATE - copie
  2. CERTIFICAT DE DECES - copie
  3. CERTIFICAT CĂSĂTORIE - copie
  4. SENTINŢĂ CIVILĂ DIVORŢ - copie
  5. DECLARAŢIE PRIVIND ACORDUL PENTRU STABILIREA PLASAMENTULUI
  6. ADEVERINȚĂ MEDICALĂ / CERTIFICAT MEDICAL
  7. ADEVERINŢĂ VENIT SAU DECLARAŢIE VENIT
  8. DECLARAȚII ALE RUDELOR PÂNĂ LA GRADUL IV CU PRIVIRE LA SITUAȚIA COPILULUI
  9. PLAN DE SERVICII (PRIMĂRIE)
  10. ANCHETĂ SOCIALĂ (PRIMĂRIE)
  11. ACTE IDENTITATE, ACTE MEDICALE, ADEVERINȚĂ ȘCOLARĂ pentru ceilalți copii aflați în familie
  12. CERTIFICAT DE CAZIER JUDICIAR

Pentru copil/copii:

  1. ACT DE IDENTITATE - copie
  2. ADEVERINŢĂ MEDICALĂ
  3. ADEVERINŢĂ ELEV
  4. DECLARAŢIE PRIVIND ACORD UL PENTRU STABILIREA PLASAMENTULUI
  5. CARACTERIZARE DE LA ŞCOALĂ - unde este cazul

Ulterior întocmirii dosarului de plasament familial, care va conţine actele menţionate anterior, persoana/familia extinsă/substitutivă va completa o cerere prin care solicita stabilirea măsurii de plasament familial.

După vizarea cererii de către şeful biroului, dosarul va fi depus la registratura D.G.A.S.P.C., unde vor fi înregistrate toate cererile şi declaraţiile existente la dosar. Ulterior, dosarul va fi vizat de către conducerea institutiei şi remis biroului pentru evaluarea cazului. Şeful biroului va înregistra dosarul în registrul intern existent şi-l va repartiza unui manager de caz/responsabil de caz.

După deplasarea pe teren în scopul evaluării situaţiei, managerul de caz/responsabilul de caz va întocmi următoarele documente:

- fișa de evaluare inițială;

- fișa de evaluare a nevoilor copilului;

- raport de anchetă psiho – socială privind familia substitutivă;

- raport psiho-social privind copilul cu propunerea de stabilire a plasamentului familial de către Comisia pentru Protecția Copilului Prahova (dacă există acordul părintelui/părinților) sau de către instanța de judecată (dacă nu există acordul părintelui/părinților sau dacă măsura are la bază un motiv imputabil părinților).

- plan individualizat de protecție;

- evaluarea psihologică a familiei de plasament

Măsura plasamentului familial se stabilește de către Comisia pentru Protecția Copilului Prahova, în situația în care există acordul părinților.

Măsura plasamentului familial se stabileşte de către instanţa judecătorească, la cererea D.G.A.S.P.C, în situaţia în care nu există acordul părinţilor sau, dupa caz, al unuia dintre părinţi, sau în situaţia când se impune înlocuirea plasamentului în regim de urgenţă dispus de către D.G.A.S.P.C..

Împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurii de plasament familial vor fi verificate trimestrial sau ori de cate ori este nevoie de către managerul de caz/responsabilul de caz care are în evidenţă cazul. În scopul îndeplinirii acestei obligaţii, managerul de caz/responsabilul de caz se va deplasa trimestrial sau ori de cate ori este nevoie atât la domicililul familiei substitutive, cât şi la domiciliul familiei naturale, pentru a constata dacă împrejurările s-au modificat şi pentru a reevalua situația ambelor familii.

Pentru mai multe informaţii, persoanele interesate se pot adresa Serviciului Management de Caz pentru Copii din structura D.G.A.S.P.C. Prahova.

Date de contact ale Biroului Management de Caz pentru Copii:

Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16, camerele 117 și 118, etajul 1
Telefon/Fax:0244.586.100;0244.511.400,int.215sau245
E-mail:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Şef birou: Ionica Costache

                                   
Copyright © Copyright © 2016 Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Prahova. Toate drepturile rezervate. 2023 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
Instituire măsură de plasament familial