Serviciul management de caz pentru asistenţii maternali - în structura căruia se află Serviciul Social “Asistenți maternali”
Date de contact:
Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16, camerele 114, 115, 116 – etajul 1
Telefon/Fax: 0244/586.100, 0244.511.400, int. 233
Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.; Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Şef serviciu: Alina Comnoiu
Beneficiarii serviciului social
a) copiii aflaţi în dificultate separaţi, temporar sau definitiv, de părinţii lor, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a măsurii plasamentului în acest tip de serviciu;
b) copiii aflaţi în dificultate pentru care a fost dispus plasamentul în regim de urgenţă;
c) tinerii aflaţi în dificultate care au împlinit vârsta de 18 ani şi care beneficiază, în condiţiile legii, de protecţie specială;
d) copiii aflaţi în dificultate neînsoţiţi de către părinţi sau de alt reprezentant legal, care solicită o formă de protecţie în condiţiile legale privind statutul şi regimul refugiaţilor;
e) familiile copiilor pentru care s-a stabilit măsura de protecție.
Atribuţii:
· identifică, evaluează şi pregăteşte persoane care pot deveni asistenţi maternali (AM), în condiţiile legii; asigură formarea continuă de asistenţi maternali atestaţi; evaluează şi monitorizează activitatea acestora;
- întocmeşte raportul de evaluare iniţială a copilului şi familiei acestuia şi propune stabilirea unei măsuri de protecţie specială la un asistent maternal; aceasta protecţie include şi plasarea copilului în regim de urgenta, plasarea copilului cu nevoi speciale (de exemplu, copil cu deficienţă, copil abuzat, copil cu tulburari de comportament, copil cu HIV/SIDA) în vederea recuperarii sale;
- identifică şi evaluează familiile sau persoanele care pot lua în plasament, în asistență maternală, copii în funcție de particularităţile lor de limbă, religie, cultură, etnie şi dizabilităţile identificate în urma analizei nevoilor;
- reevaluează, cel puţin o dată la 3 luni şi ori de câte ori este cazul, împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială şi propune, după caz, menţinerea, modificarea sau încetarea acestora;
- acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial;
- realizează instruirea specifică a AM cu privire la nevoile copilului, înaintea plasării acestuia și îi prezintă standardele, procedurile şi orice alte instrucţiuni referitoare la îngrijirea copilului;
- realizează procesul de potrivire a copilului cu AM şi coordonează activităţile privind mutarea copilului la AM;
- furnizează AM informaţii cu privire la procedurile ce vor fi urmate în cazul suspiciunilor de abuz, neglijare sau al oricărei alte plângeri făcute împotriva lui, precum şi asupra sprijinului disponibil în astfel de situaţii;
- evaluează anual activitatea fiecărui AM conform standardelor prevăzute de lege;
- reevaluează periodic nevoile copilului, relaţia sa cu familia naturală și asigură întocmirea și revizuirea planului individualizat de protecţie;
- asigură mentinerea relatiilor copilului cu familia sa sau cu orice alte persoane relevante pentru viaţa acestuia, dacă acestea nu contravin interesului superior al copilului.