În situaţia în care o persoană/familie, care poate fi sau nu rudă până la gradul IV cu copilul, aduce la cunoştinţa D.G.A.S.P.C. Prahova/personalului din cadrul Serviciului Management de Caz pentru Copii dificultatea în care se află un copil lipsit de ocrotirea părintelui/părinţilor, solicitând în acelaşi timp plasamentul familial al acestuia, va beneficia de consiliere.
Ulterior, cererea va fi înregistrată la sediul D.G.A.S.P.C. şi vizată de către conducerea acesteia. Şeful biroului va repartiza spre soluţionare cererea respectivă unui asistent social din cadrul acestuia. Asistentul social care se ocupa de soluţionarea cazului va solicita, în scris, în termen cât mai scurt, primăriei de la domiciliul solicitantului întocmirea, implementarea şi monitorizarea unui plan de servicii cu scopul prevenirii separării copilului de familia naturală/lărgită sau de persoana/familia pentru care copilul a dezvoltat atașament.
În situaţia în care responsabilul de caz prevenire din cadrul SPAS/persoana cu atribuţii de asistenţă socială constată că se impune necesitatea stabilirii unei măsuri de protecţie specială, referirea cazului va fi însoţită de un raport privind modul de implementare al planului de servicii.
În acest caz, persoanei/familiei care doreşte să ia copilul în plasament i se vor comunica actele necesare instituirii măsurii de plasament familial, după cum urmează:
Pentru familia extinsă/substitutivă:
- ACT DE IDENTITATE - copie
- CERTIFICAT DE DECES - copie
- CERTIFICAT DE CĂSĂTORIE - copie
- SENTINŢĂ CIVILĂ DIVORŢ - copie
- ADEVERINŢĂ VENIT sau CUPON PENSIE sau CUPON AJUTOR SOCIAL sau DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE PRIVIND VENITUL sau ADEVERINȚĂ PRIMĂRIE AJUTOR SOCIAL
- ADEVERINŢE MEDICALE pentru toate persoanele care locuiesc sau vor locui cu minorul
- ACT PROPRIETATE PENTRU LOCUINŢĂ (copie) sau ADEVERINŢĂ PRIMĂRIE CĂ FIGUREAZĂ ÎN CADASTRU, CĂ ARE UN IMOBIL COMPUS DIN __ CAMERE; DECLARAŢIE PROPRIETAR
- AVIZ PSIHOLOGIC (psiholog autorizat colegiul psihologilor)
- CERTIFICAT DE CAZIER JUDICIAR AL SOLICITANTULUI ȘI AL PERSOANELOR CU CARE ACESTA LOCUIEȘTE
- ANCHETĂ SOCIALĂ PRIMĂRIE
- Scurtă prezentare a persoanelor cu care locuiește solicitantul în care se menționează numele, prenumele și data nașterii acestora (gradul de rudenie cu solicitantul)
- DECLARAȚIE CU PRIVIRE LA MORALITATEA FAMILIEI (VECINI, COLEGI DE SERVICIU)
- CERERE PLASAMENT FAMILIAL
- DECLARAȚIE pe propria răspundere cu privire la faptul că nu se află în una dintre situațiile prevăzute la art.2, alin. 4 din Ordinul 1733/2015 (se va completa la sediul DGASPC Prahova)
- Acte studii
Pentru familia naturală:
- ACT DE IDENTITATE - copie
- CERTIFICAT DE DECES - copie
- CERTIFICAT CĂSĂTORIE - copie
- SENTINŢĂ CIVILĂ DIVORŢ - copie
- DECLARAŢIE PRIVIND ACORDUL PENTRU STABILIREA PLASAMENTULUI
- ADEVERINȚĂ MEDICALĂ / CERTIFICAT MEDICAL
- ADEVERINŢĂ VENIT SAU DECLARAŢIE VENIT
- DECLARAȚII ALE RUDELOR PÂNĂ LA GRADUL IV CU PRIVIRE LA SITUAȚIA COPILULUI
- PLAN DE SERVICII (PRIMĂRIE)
- ANCHETĂ SOCIALĂ (PRIMĂRIE)
- ACTE IDENTITATE, ACTE MEDICALE, ADEVERINȚĂ ȘCOLARĂ pentru ceilalți copii aflați în familie
- CERTIFICAT DE CAZIER JUDICIAR
Pentru copil/copii:
- ACT DE IDENTITATE - copie
- ADEVERINŢĂ MEDICALĂ
- ADEVERINŢĂ ELEV
- DECLARAŢIE PRIVIND ACORD UL PENTRU STABILIREA PLASAMENTULUI
- CARACTERIZARE DE LA ŞCOALĂ - unde este cazul
Ulterior întocmirii dosarului de plasament familial, care va conţine actele menţionate anterior, persoana/familia extinsă/substitutivă va completa o cerere prin care solicita stabilirea măsurii de plasament familial.
După vizarea cererii de către şeful biroului, dosarul va fi depus la registratura D.G.A.S.P.C., unde vor fi înregistrate toate cererile şi declaraţiile existente la dosar. Ulterior, dosarul va fi vizat de către conducerea institutiei şi remis biroului pentru evaluarea cazului. Şeful biroului va înregistra dosarul în registrul intern existent şi-l va repartiza unui manager de caz/responsabil de caz.
După deplasarea pe teren în scopul evaluării situaţiei, managerul de caz/responsabilul de caz va întocmi următoarele documente:
- fișa de evaluare inițială;
- fișa de evaluare a nevoilor copilului;
- raport de anchetă psiho – socială privind familia substitutivă;
- raport psiho-social privind copilul cu propunerea de stabilire a plasamentului familial de către Comisia pentru Protecția Copilului Prahova (dacă există acordul părintelui/părinților) sau de către instanța de judecată (dacă nu există acordul părintelui/părinților sau dacă măsura are la bază un motiv imputabil părinților).
- plan individualizat de protecție;
- evaluarea psihologică a familiei de plasament
Măsura plasamentului familial se stabilește de către Comisia pentru Protecția Copilului Prahova, în situația în care există acordul părinților.
Măsura plasamentului familial se stabileşte de către instanţa judecătorească, la cererea D.G.A.S.P.C, în situaţia în care nu există acordul părinţilor sau, dupa caz, al unuia dintre părinţi, sau în situaţia când se impune înlocuirea plasamentului în regim de urgenţă dispus de către D.G.A.S.P.C..
Împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurii de plasament familial vor fi verificate trimestrial sau ori de cate ori este nevoie de către managerul de caz/responsabilul de caz care are în evidenţă cazul. În scopul îndeplinirii acestei obligaţii, managerul de caz/responsabilul de caz se va deplasa trimestrial sau ori de cate ori este nevoie atât la domicililul familiei substitutive, cât şi la domiciliul familiei naturale, pentru a constata dacă împrejurările s-au modificat şi pentru a reevalua situația ambelor familii.
Pentru mai multe informaţii, persoanele interesate se pot adresa Serviciului Management de Caz pentru Copii din structura D.G.A.S.P.C. Prahova.
Date de contact ale Serviciului Evaluare, Abuz și Violență în Familie, Management de Caz pentru Copii:
Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16,
Telefon/Fax:0244.586.100;0244.511.400,int.219și227
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.; Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.; Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.; Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
Şef serviciu: Sorina Gliga