Date de contact: Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16 ,camerele 214 și 215 – etajul 2
Telefon/Fax: 0244/586.100, 0244.511.400, int. 234
Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Şef seriviciu: Andreea Stanciu
Beneficiari:
- copiii beneficiari ai unor măsuri de protecţie specială, al căror plan individualizat de protecţie are ca finalitate “adopţia internă”;
- părinţii, precum şi membrii familiei extinse a copiilor pentru care soluţia planului individualizat de protecţie este reprezentată de adopţie;
- persoanele/familiile care solicită informaţii privind procedura adopţiei interne;
- persoanele/familiile care solicită evaluarea în vederea eliberării atestatului de persoană/familie aptă să adopte;
- persoanele/familiile atestate ca fiind apte să adopte;
- copiii aflaţi în perioada de încredinţare în vederea adopţiei la persoane/familii atestate ca fiind apte să adopte, precum şi respectivele persoane/familii;
- copiii şi persoanele/familiile aflate în perioada de monitorizare post-adopţie;
- copiii, precum şi persoanele/familiile care solicită sprijin şi consiliere după perioada de monitorizare post-adopţie.
Atribuţii:
- efectuează demersurile vizând deschiderea procedurii adopţiei interne pentru copiii aflaţi în evidenţa sa;
- întocmește documentația necesară sesizării instanței de judecată, în scopul încuviințării deschiderii procedurii adopției, dacă planul individualizat de protecție are ca finalitate adopția precum și cu privire la încredințarea și încuviințarea în vederea adopției;
- evaluează condiţiile materiale şi garanţiile morale pe care acestea le prezintă şi eliberează, acolo unde este cazul, atestatul de familie sau de persoană aptă să adopte copii;
- oferă persoanelor/familiilor care își exprimă intenția de a adopta consiliere și informații complete despre procedura de evaluare, atestare, pregătire, precum și despre serviciile de sprijin existente;
- întocmește documentația necesară eliberării atestatelor persoanelor/familiilor apte să adopte, încredințării în vederea adopției, precum și încuviințării adopțiilor;
- stabilește compatibilitatea persoană/familie potențial adoptatoare, pe baza nevoilor copilului, dorințelor și opiniilor exprimate de acesta;
- monitorizează evoluţia copiilor adoptaţi, precum şi a relaţiilor dintre aceştia şi părinţii lor adoptivi; sprijină părinţii adoptivi ai copilului în îndeplinirea obligaţiei de a-l informa pe acesta că este adoptat, de îndată ce vârsta şi gradul de maturitate ale copilului o permit;
- oferă consiliere și sprijin prin constituirea unor grupuri de suport destinate familiilor adoptive;
- realizează mențiunile necesare și introduce în Registrul Național pentru Adopții, în termenul legal, informațiile referitoare la persoanele/familiile adoptatoare, respectiv la copiii adoptabili, precum și copiile electronice ale rapoartelor finale, ale atestatelor de familii/persoane apte să adopte, ale hotărârilor judecătorești de încuviințare a deschiderii procedurii adopției naționale, de încredințare în vederea adopției, de încuviințare a adopției, de declarare a nulității sau de desfacere a adopției și a rapoartelor finale de închidere a cazului;
- contribuie la mediatizarea legislației referitoare la drepturilor copilului în scopul conștientizării responsabilității persoanelor fizice și juridice față de aceștia;
- asigură servicii de consiliere psihologică și după perioada de postadopție, după caz;
- constituie şi depune documentele (dosare, registre, condici, etc), pe bază de proces-verbal, la arhiva instituţiei, în condiţiile legii;
- colaborează cu celelalte servicii/compartimente din cadrul D.G.A.S.P.C. Prahova pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor;
- asigură măsurile necesare pentru implementarea și dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial, conform Ordinului nr. 600/2018;
- respectă dispoziţiile speciale vizând confidenţialitatea şi transmiterea informaţiilor cu caracter personal;
- îndeplineşte, în limita competenţei şi în condiţiile legii, orice alte sarcini repartizate de conducerea instituţiei.
- DOCUMENTE - Serviciul Juridic Contencios și Adopții