Date de contact:
Adresă: mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16, camerele 114 și 115 – etajul 1
Telefon/Fax: 0244/586.100, 0244.511.400, int. 233
Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Şef serviciu: Alina Comnoiu
Beneficiari: copii aflaţi la asistenţi maternali profesionişti şi asistenţi maternali profesionişti
Atribuţii:
· aplică şi execută legile, efectuează studii şi participă la activităţi de coordonare şi elaborare de reglementări în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi asistenţei sociale, aplică politicile şi strategiile de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului;
· asigură protecţia copilului care necesită stabilirea unei măsuri de protectie ce impune creşterea, îngrijirea şi educarea copilului de către un asistent maternal; aceasta protecţie include şi plasarea copilului în regim de urgenţă, plasarea copilului cu nevoi speciale (de exemplu, copil cu deficienţă, copil abuzat, copil cu tulburari de comportament, copil cu HIV/SIDA) în vederea recuperarii sale;
· elaborează planificarea anuală de implementare a strategiei anuale de dezvoltare a serviciilor pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie la asistenţi materali profesionişti;
· elaborează strategia anuală şi măsurile ce vor duce la dezvoltarea reţelei de asistenţi maternali profesionişti în funcţie de nevoile identificate;
· recrutează/identifică AMP astfel încât aceştia să răspundă nevoilor identificate şi tuturor particularităţilor copiilor care au nevoie de o măsură de protecţie, precum şi particularităţilor de limbă, religie, cultură, etnie şi dizabilităţilor identificate în urma analizei nevoilor;
· ţine evidenţa solicitărilor venite pe parcursul sau după ce s-a încheiat campania de recrutare şi răspunde în maximum 3 zile fiecărei solicitări;
· evaluează capacitatea solicitanţilor, în vederea atestarii ca AMP, de a oferi îngrijire potrivită copilului care necesită acest tip de protecţie;
· asigură participarea la programul de pregătire a solicitantului în calitate de formator sau în vederea sprijinirii solicitantului pe parcursul pregătirii;
· întocmeşte, păstrează şi actualizează dosarului AMP, conform standardelor prevăzute de lege;
· sprijină şi monitorizează activitatea AMP, asigurându-se că acesta acceptă, înţelege şi acţionează în conformitate cu standardele, procedurile şi metodologia prevăzută de legislaţia în vigoare;
· prezintă AMP, înainte de plasarea copilului la acesta, standardele, procedurile şi orice alte instrucţiuni referitoare la îngrijirea copilului;
· realizează procesul de potrivire a copilului cu AMP şi coordonează activităţile privind mutarea copilului la AMP;
· furnizează AMP informaţii cu privire la procedurile ce vor fi urmate în cazul suspiciunilor de abuz, neglijare sau al oricărei alte plângeri făcute împotriva lui, precum şi asupra sprijinului disponibil în astfel de situaţii;
· evaluează anual activitatea fiecărui AMP conform standardelor prevăzute de lege;
· evaluează nevoile copilului care necesită o măsură de protecţie.
· revizuieşte periodic evaluarea nevoilor copilului;
· revizuieşte periodic evaluarea nevoilor copilului în relaţia cu familia naturală;
· implică în revizuirea planului individualizat de protecţie: copilul, familia acestuia, asistentul maternal, specialişti şi alte persoane relevante pentru viaţa copilului;
· consiliază şi sprijină familia naturală în vederea reintegrării copilului în familie;
· întocmeşte şi revizuieşte planul individualizat de protecţie conform legislaţiei în vigoare;
· întocmeşte şi revizuieşte programul de intervenţie specifică conform legislaţiei în vigoare;
· verifică realizarea obiectivelor prevăzute în planul individualizat de protecţie;
· realizează instruirea specifică a AMP cu privire la nevoile copilului, înaintea plasării acestuia;
· informează AMP cu privire la drepturile şi obligaţiile legale ce îi revin acestuia cu privire la persoana copilului pe perioada plasamentului;
· întocmeşte convenţii de plasament pentru fiecare copil aflat la AMP;
· întocmeşte, păstrează şi actualizează dosarele copiilor aflaţi în plasament la asistent maternal profesionist;
· organizează, coordonează şi monitorizează activităţile în care sunt implicaţi alţi specialişti, atunci când nevoile copilului impun aceste intervenţii;
· asigură menţinerea relaţiilor copilului cu familia sa sau cu orice alte persoane relevante pentru viaţa acestuia, dacă acestea nu contravin interesului superior al copilului;
· urmăreşte modul de realizare a obligaţiilor şi responsabilităţilor prevăzute în convenţia de plasament pentru fiecare copil aflat în plasament la asistent maternal;
· verifică modul în care asistenţii maternali respectă procedurile, metodologiile şi regulamentele interne elaborate de angajator;
· identifică anual nevoile de instruire şi de pregătire a asistenţilor maternali şi organizează anual cursuri de formare profesională pentru aceştia;
· urmăreşte asigurarea, respectarea şi garantarea tuturor drepturilor copiilor aflaţi în plasament la asistent maternal;
· monitorizează şi asigură managementul de caz pentru copiii cu dizabilităţi, dificultăţi de învăţare şi dificultăţi de adaptare socio-scolară care necesită încadrare într-un grad de handicap, orientare sau reorientare şcolara, în situaţia în care aceşti copii se află în plasament la asistent maternal;
· monitorizează şi sprijină activitatea AMP;
· furnizează asistentului maternal informaţiile cu privire la sprijinul disponibil din partea grupului local de asistenţi maternali sau a formelor asociative ale asistenţilor maternali;
· colaborează cu Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din celelalte judeţe şi din sectoarele municipiului Bucureşti în vederea atribuţiilor ce îi revin;
· asigură aplicarea hotărârilor Comisiei pentru Protecţia Copilului Prahova şi a celorlalte Comisii pentru Protecţia Copilului, în măsura în care ele au aplicabilitate în judeţul Prahova, urmăreşte şi supraveghează modul de aplicare a acestor hotărâri;
· asigură aplicarea sentinţelor civile în măsura în care ele au aplicabilitate în judeţul Prahova, urmăreşte şi supraveghează modul de aplicare a acestor hotărâri;
· respectă dispoziţiile speciale vizând confidenţialitatea şi transmiterea informaţiilor cu caracter personal;
· înregistrează şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile cu privire la serviciile oferite sau pentru care se facilitează accesul, informând persoana în cauză în maxim 30 de zile calendaristice;
· efectuează reevaluarea anuală a condiţiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap la cererea reprezentantului legal sau înainte de expirarea acestui termen, dacă s-au schimbat condiţiile pentru care s-a eliberat certificatul de încadrare într-un grad de handicap, în baza documentaţiei specifice;
· primeşte şi verifică deconturile de hrană, cazarmament, cheltuieli personale, transport şi medicamente etc.;
· întocmeşte şi redactează referatele justificative ale deconturilor de hrană, cazarmament, cheltuieli personale, transport şi medicamente etc.;
· actualizează baza de date generală a serviciului privind modificările survenite în intrările şi ieşirile din sistem ale copiilor şi ale asistenţilor maternali;
· furnizează informaţii privind sumele alocate fiecărui copil şi modul de justificare a acestora;
· întocmeşte referatele de alocare a sumelor conform legii, fiecărui copil reintegrat în familia naturală;
· prezintă şi informează asistentului maternal profesionist, după plasarea copilului la acesta, modalităţile de decontare a sumelor aferente cheltuielilor copilului, în conformitate cu legea;
· îndeplineşte, în limita competenţei şi în condiţiile legii, orice alte sarcini repartizate de conducerea instituţiei.